Tribute to Daddy

"Jag har ett fönster inom mig
Ja, som ett fönster där ni alla tittar in
Fast jag kan inte blicka ut
När jag som mest behöver dig

Jag har ett hjärta utav glas
Jag har ett hjärta men det brister allt för lätt
Och nästan lika glatt som is
när jag som mest behöver dig"



"Jag behövde någon att få tala med just då
Ensamhet är längtan att kunna vara två.

Jag behövde någon att få tala med just då
Ensamhet är kärlek som har ingenstans att gå."



"Inget är bra som inte kan göras bättre
Inget är klart som aldrig kan göras färdigt
Inget är fint som aldrig kan göras vackert
Ingen är två som bara är en tillsammans

Allt som jag vet är ingenting värt att veta
Allt som jag kan är kunskap som jag har lånat
Allt som jag ser har tusentals redan sett
Och allt som jag sagt är ord från någon annans läppar"



"Du kan bestiga det högsta berg
men innan  du når dess topp
Ser du alltid ett högre hörn
Där du måste upp

Och du kan bygga din egen mur
men innan du blivit klar
har du funnit ett bättre skydd
än det du redan har

Och du kan resa hur långt du vill
men innan du kommit dit
har du vänt dig åt samma håll
som för dig åter hit

Du tycker om att ge goda råd
men innan du hjälper till
är du borta för längesen
för du är aldrig still"



"Vem vill vara fri som fågeln
Att frihet kan va mer
och måste inte fågeln flyga
för att inte falla ner?

Vem har trott på havets styrka
så glittrande och blått
men driver inte vinden vågen
och himlen färgar vattnet blått?

Vem vill inte stå i centrum
i centrum av allting
men måste inte solen lysa
på planeterna runt omkring?"



"Jag tycker nog själv att jag var mer än dum
Det är helt uppenbart
Som valde att vistas i mörka rum
Fast solen lyste klart

Erfarenheten tröstar klent
Man lär sig alltid men försent

Jag kände mig ensam som aldrig förr
Och fick ett klart besked
Stäng aldrig som jag helt din egen dörr
Fast du vill va ifred.

Jag behöver massa tid att tänka efter på
Jag behöver all den tid som jag kan få
Fast jag kommer säkert göra om samma misstag ändå.

Jag klev alltid undan på något sätt
Det kändes enlast så
Men det som är enkelt är sällan rätt
Det börjar jag förstå."



När du log var jag rädd att le tillbaks
Förblygad av din blick
Jag glömde vem jag var

Du får förstå att det jag såg hos dig var allt
Som jag önskat att få va
Men nu vet jag vem jag är

Le, jag lovar att le tillkbaks
Jag lovar att titta upp
För nu vet jag vem du är"




Min pappa är min idol. <3
Han kan ord.
Jag känner igen mig så mycket i det han skriver.
Vi är lika
Och det är jag stolt över
För Min pappa är min idol. <3




Hahahaha
Världens sötaste bild på pappa
Han ser ut som en liten dvärg. :)

Puss till syster också. <3
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0