Bilkörning...


En sak är säker.
Jag är inte van vid att köra bil i Sverige?

För det första kollar jag alltid åt fel håll när jag ska svänga eftersom jag är van vid vänstertrafik.
Men det är ändå sjukt hur mycket man har lärt sig och hur fort det faktiskt gick att lära sig köra bil!

Jag kommer ihåg de första körlektionerna, så säger Björn "Sväng höger i cirkulationsplatsen"
Och jag tänker i huvet "Blicken, pilen, filen",
Jag slår på pilen, fel pil, byter pil, slår på vindrutetorkaren, slår av vindrutetorkaren, slår på helljus, får motorstopp och måste starta bilhelvetet igen!

Nu kör jag ganska bra bil, förrutom att jag absolut inte kan parkera och att jag tittar åt fel håll när jag ska svänga.
Men så kan det vara!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0