Tidsoptimisten!


Om en timma ska jag befinna mig på festen och här sitter jag.
I mässingen med hårinpackning och ansiktsmask.

Ja, men jag har varit upptagen hela dan med att göra ingenting,
så det var därför jag inte satte igång förrän nu.

Och varför bloggar du nu då om du är så stressad, undrar ni.
Det är en jävligt bra fråga och jag har inget bra svar på den.
Men nu ska jag måla naglarna.

Sen ska jag se en tre timmar lång film, filosofera, ta en långpromenad i parken, göra ett storkok köttsoppa, lära mig att spela Mozarts femte symfoni på gitarr och sen kanske jag kan få tummen ur vagnen och göra vad jag ska!



Detta påminner mig om skoltiden när jag och Jenny stressade till skolan.

Jenny - Fan, vi kommer aldrig komma i tid!
Jag - Perfekt, då behöver vi inte stressa i onödan!

Jag menar... Är man sen så är man....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0