Livet enligt Lovisa O


Ja, okej, jag medger att jag varit lite okaraktäristiskt (långt ord) allvarlig de senaste inläggen.
Så nu tänkte jag bjuda på mig själv genom att prata om en ny grej jag tänkte prova häromkvällen.

Dricka te, äta macka och läsa i sängen innan man ska sova.

Jag har många gånger hört talas om denna sysselsättning och alltid tyckt att det låtit så trevligt
och mysigt.
Detta är ett fenomen från helvetet.
Först så gottade jag ner mig under täcket med 3 knäckebrödsmackor och en stor kopp te och en bra bok.
Trevligt detta, tänkte jag.
Sedan började det.
Först så försökte jag hålla boken i en hand och mackan i den andra,
men boken var för tjock och oanvänd så den stängdes bara hela tiden.
Så jag ställde mackorna på nattuksbordet sålänge och började läsa.
Men då var jag för hungrig för att koncentrera mig, så jag tog upp en macka ändå och tog en stor tugga,
och försöker läsa i vanlig takt, men kommer på mig själv med att tugga i ljusets hastighet.
Jag koncentrerar mig hårt på att tugga långsamt, vilket bara resulterar i att jag läser lika sakta.
Så tillslut får jag lägga ner boken och tugga i mig knäckebröden.
Sen tar jag nöjt upp boken igen och försöker läsa en stund till.
Efter en stund kommer jag på att jag har glömt bort teet, så jag halsar i mig en halvliter te på 5 sekunder,
bara för att det var på väg att bli kallt.
Sen när jag väl är klar, och ska fortsätta läsa min nya bok, slår teet in och jag blir kissinödig som gudvetvad.
Jag får springa upp till toaletten, slår tårna i tröskeln, svär på alla språk jag behärskar.
Bestämmer mig för att strunta i elendet och bara gå och lägga mig.
Kissar, och när jag väl kommer tillbaka till rummet och bäddar ner mig är hela sänghelvetet fullt av knäckebrödssmulor.

Så mitt råd till er, som är som jag och har svårt att koncentrera sig.
Ta en sak i taget.
Och för allt i världen.
Allt som har hårda smulor, skall inte förtäras i sängen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0