Newcastle, demonstration och transvestiter


Det blev en utekväll igår med Josefine, Sophie och Debbie (en stund)
Vi var i Newcastle!
Hade en jättetrevlig kväll, med ett par undantag..

Igår var det demostration i Hanley (där jag bor) - English defence leauge.
Dom är "patrioter", hävdar att dom inte är nazister, men är emot Islam...
Dom hade massa plakat där det stod "BAN THE BURKHA" och det hela kändes lite "Jag är inte rasist men jag gillar inte invandrare.." Blir så irriterad på sånt!
Förstår inte hur folk orkar engagera sig så mycket bara i att hata!
Om du vill ägna ditt liv och din energi åt att hata en kvinna för att hon bär Burkha så gör det.
Men jag undrar vad det egentligen ger dig tillbaka...

Men det var ca 200 poliser i centrum, dom stod i stora klungor och det var piketbussar överallt!

Dessa "patrioterna" hade tydligen knivhotat ett par taxi chaufförer, vilket resulterade i att det var omöjligt att få tag på en taxi, och när vi äntligen fick tag på en fick vi nästan hoppa i och ur i farten, var tvugna att betala SVINMYCKET pengar i förskott.
Det kändes lite fånigt, men man får väl förstå att dom blir paranoida.

Hade iallafall jättekul! Vi var först hemma hos Skroty och drack lite och fixade oss, sen åkte vi som sagt till Newcastle och gick på en mysig pub, sen var det revolution som gällde med 2 kannor drink! :)
Sen stängde allting så vi åkte tillbaka till Hanley och gick på gayklubb.
Så vi dansade till bra musik med transvestiter. ;)
Och förresten så var "tjejen" i DJbåset Skit snygg! haha :D

Idag är jag lite trött, men Bäbis har ändå haft feber, så vi har varit slöa båda två!
Mest legat och vilat, var hos Josefine en stund och hämtade mina saker, och snackade lite skit.

Jag gillar att överanalysera med dig Skroty!
Du är nog den enda jag känner som är lika omständig och paranoid som mig! :)

Nu ska jag ta en dusch, känns som att det behövs. :)
Med hårinpackning och scrub!

Jag vill ha gurka och dip!!!

Kommentarer
Postat av: Josse

Haha, ja det är inte lätt att vara oss alltså. Ingen detalj lämnas åt slumpen när våra hjärnor sätter igång =P

2010-01-24 @ 22:53:44
URL: http://www.tankarhosjosefine.blogspot.com
Postat av: Mattias

Undrar va taxichaufförerna hade gjort liksom. Trams. Dom får ju skärpa sig om dom nu ska va patriotiska..



De där med att kvinnor bär burkha är jag också emot, vi ska fan inte stödja deras jävla skitreligion och lagar..



2010-01-28 @ 15:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0