Lovisa Perry



Jag vill lära mig spela gitarr!
Jag hade kunnat lära mig själv, men jag äger ingen gitarr och jag inser att det kan bli ett problem.
Jag har försökt lära mig ungefär tjugohundrasjuttio gånger men aldrig haft tålamodet att slutföra det.
Men nu när jag har mer fritid än din mamma så kände jag att det kanske är bra tajming att satsa på en hobby.
Senast jag hade en hobby spelade jag handboll,
och som ni förstår var det ungefär strax innan Jesus föddes.

Men gitarr är bra.
Så kan jag sitta och spela och sjunga och njuta av min egen röst.
Plus att jag kan sätta igång ordentligt med mitt låtskriveri igen,
har ungefär tretusensjuhundrafyrtiotvå låttexter som saknar melodi,
men när jag är Joe Perry så blir det inga problem.

Jag har det ju ändå i blodet, det där med musik,
så jag ser fram emot att inte längre vara den enda i familjen som tittar på ett papper med noter och muttrar
"Är det koreanska, tro?"

Så snart mina vänner.
Snart så rockar jag er värld.
Mer än jag redan gör då.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0