Krille och Midsommar

Jag är sjuk.
Inte på det där självklara sättet som alla ändå redan vet,
utan förkyld.
Ändå har jag solat idag... Jenny sa till mig en gång (många gånger) att man inte ska sola om man är förkyld.
Men som jag sa till William...
- Oh, well, it can only get worse.

Jag har blivit lat.
Glassbilen körde precis förbi, och jag vill ha en mjukglass, men jag orkade inte leta upp min plånbok.
I och för sig spelar det inte så stor roll, för min plånbok är lika tom idag som alla andra dagar.

Det var roliga fester i helgen och det är skönt att vara tillbaka!
Midsommar på fredag, fest i the scando-ghetto som vanligt och jag hoppas att William slutar tidigt så jag hinner dit.
Annars får jag väl hälla upp en snaps, lyssna på "helan går" på Youtube och binda en krans av törnen,
för att påminna mig om att den där Jesus, hade det lite värre än mig.

Men vafan?
Hade jag kunnat omvandla vatten till vin, så hade jag inte klagat.
Man kan inte få allt här i livet.

Allt för mig.
Tack.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0