Pappa O


Alla som har träffat min pappa, vet att han kan vara lite svår.
Vägen till att förstå sig på honom helt är lång, och tar många år.

Men en sak man vet om Ekan, är att han älskar att komma med nya upptäckter.
Och det som aldrig slår fel är att när pappa börjar en mening med "Jag har hört att..."
Har han 97 % av fallen, inte hört något alls, utan tycker bara att det borde vara så.

Som till exempel när jag och Bror pratade om hiphop,
och pappa är övertygad om att Hiphopen grundades när våra förfäder ville memorera namnen på alla sina släktingar.
- Ey, ey, min pappa heter Abraham, Abraham, Abraham

Vad vet jag, det kanske är sant.
Det var iallafall första gången jag hörde Papi rappa.
Och förhoppningsvis den sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0