Handy Lovisa


Som ni som känner mig säkert vet, så drabbas jag lätt av storhetsvansinne.
Idag målade jag om badrummet, och det blev så snyggt alltså!
Och nynnande på Handy Manny (nedan) blev jag i stundens hetta övertygad om att
det inte finns någonting i denna värld, som jag inte kan!

Jag funderade på allvar på att öppna min egen lilla alltiallo-firma.
En sån som Handy Manny har.
Där jag hade kunnat åka runt till mina vänner och lagat och fixat grejer.
Men mitt i allt fick jag känslan av att inga jag känner skulle släppa in mig i ett möblerat rum med en verktygslåda,
inte släppt mig i närheten av något elektroniskt,
för att inte tala om alla stegar jag inte fått klättra upp för.
Och när jag bara ville fixa lite, så hade jag fått svaret att jag fixat färdigt.

Men jag vet ändå det mesta.
Man måste stänga av strömmen om man ska ta ut en lampa.
Det krävs 3 norrmän för att skruva fast den.
Sen så ska man inte stoppa fingrarna i en brödrost, för då luktar det bränd korv.
Man ska inte sparka på en lyktstolpe och sen kissa på den.

Ja, jag kan nog faktiskt nästan allt.
Så, jag säger som Handy Manny

- Let's get going and fix it right!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0