Första dagen!


Idag var första dagen på träningen på jobbet och vi fick lära oss massor av nyttiga saker.
Jag fick till exempel reda på att en av grekerna brukade åka snowboard förrut och att det tydligen ska snöa i slutet på veckan.

Sen fick vi se en informations video om vad man ska göra om det brinner.
Då ska man stänga dörren om elden och se gå ut, sa dom.
"Bra att veta" tänkte jag, det är ju dumt att stanna i elden.
Dom sa också att om det brinner jättemycket är det bättre att överlåta jobbet åt brandmännen,
det hade jag heller aldrig fattat själv.
Sen berättade dom att om man ska släcka ett brinnande elskåp så ska man inte använda vatten-brandsläckaren.

Sen fick vi också se en video om hur världens starkaste man lärde ut hur man ska lyfta tungt utan att skada ryggen.
Också väldigt givande.
Särskillt i ett jobb i kundtjänst.
Men min fantasi skenade iväg en stund och jag funderade på vad för slags grejor jag kanske skulle kunna tvingas lyfta.

Sen fick vi skriva på en lapp om vem som skulle få vår lön om vi skulle dö medan vi jobbade där.
"Kanske är det dom som dör, som jag kommer få lyfta", tänkte jag.

Tillslut ritade jag en gris och sen gick jag hem.



Kommentarer
Postat av: mamma

Jaa du, det verkar ju inte ha varit en så ansträngande första dag och kanske inte så rolig heller. Det blir nog bättre!

KRAMAR

2010-11-23 @ 19:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0