KöttätarN


Det finns få saker som retar upp min Lillebror.
En gång sparkade jag sönder hans hörlurar som han fick i studentpresent (med oflit givetvis) och han blev inte ens arg och lät mig inte ens köpa (be mamma köpa) nya åt honom...

Men häromdagen taggade pojken till rejält.
Denna gången var det vegetarianer som han inte drog jämt med.
Han svor och han predikade om dessa vegetarianer och deras jävla rätter som dom ska härma oss vanligt folk med.
Han är förbannad över ordet "Grönsakslasagne"
Det borde inte få heta så om det inte innehåller något slags djur, menar min bror.
Tänk då om han någon gång råkar ta fel, för dom heter så lika.

Morotsgratäng, var ett bättre ord för den så kallade rätten, tyckte han.

Själv försöker jag hålla mig opartisk.
Jag gillar morötter, men jag kan också uppskatta en liten gris-bit nu och då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0