Moster Lovisa


Idag meddelade min syster mig att hon kommer bli en sträng mamma.
Jag tror henne.
Dock är hon inte gravid, så hon kanske hinner ändra sig innan den dagen kommer.

Men jag vet hur hon är.
Hennes barn kommer rymma hem till sin coola moster (jag)
Och så kommer dom att säga.

"Mamma har ätit upp hela min chokladkalender!"
"Hon åt upp min med",
svarar jag då, "men det gäller att inte skvallra, för då gömmer hon dina gosedjur", kommer jag rådgiva dom.

"Mamma klippte av mig håret och gömde det under sängen"
"Säg bara att det var du om någon frågar, hon erkänner om sådär 16 år"

"Mamma la mitt finger i blöt om natten så jag skulle kissa på dig"

Och jag kommer att sätta barnen i mitt knä och säga;

"Allt detta utsatte er mor mig för när jag var liten. Men jag växte upp och blev en mycket vis kvinna. Det som inte dödar, det härdar, och om ni är riktigt snälla barn, så ska jag äta upp din mammas chokladkalender nästa år."

Kommentarer
Postat av: Sara O

Var glad! Du ser ju hur bra det gick! Alla behöver vi lite motgångar.

2010-12-12 @ 23:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0