Vad menar han med det?


Förlåt förlåt mitt namn är plåt, för mitt dåliga uppdaterande.
Nu ska jag berätta för er vänner, vad jag gjort de senaste dagarna.

I torsdags tog jag tjuren vid hornen och ringde jobbet och tjatade att jag skulle få min nya adress.
Sagt och gjort, sa tjuren, du får flytta in klockan ett.
Sagt och gjort, sa jag, och flyttade.

Jag åkte till företaget där jag blev uppmätt av en ganska rolig man som log hela tiden.
Sen när han presenterade mig för sina kompisar med namnet Lobetta, var han inte så rolig längre.

Sen tog han mig till mitt hus och blev helt till sig att nyckeln inte passade i låset.
- Det står ju nummer 8 på lappen, sa han frustrerat.
- Jag tyckte det stod 10 jag, sa jag då, lite försiktigt och utan att veta om detta var något jag egentligen borde lägga mig i.
Men den glada killen som kallar mig Lobetta kollade på lappen igen, och mycket riktigt, nr 10 stod det.

Efter att han visat mig mitt rum, hade önskat mig välkommen trettiofem gånger till och sagt att jag gärna fick ringa honom om jag behövde hjälp med något var det sista han sa;

- Bara så du vet är väggarna vääldigt tunna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0