Ljushuvet och jag


Ibland träffar man tröga människor.
Jag är dock inte den som dömer någon eftersom jag fortfarande jobbar på att bevisa att det var Big Bang som utrotade dinosaurierna.
Men ibland blir man förvånad.

När jag förra helgen var ute med Sabrina och Freddan sa Freddan till någon att han var svensk.
- What do you speak in Sweden? Frågade hon.

Dummare än så blir man inte, tänkte vi,
men i Fredags träffade vi dock en som var värre.
Låt oss kalla henne Ljushuvet, för att skydda inblandade och hålla detta opartiskt.

Ljushuvet - Where are you from?
Jag - Sweden.
Ljushuvet - Ooh.. Is that in London?
Jag - No, it's actually in Scandinavia, next to Norway...
Ljushuvet - Isn't Norway in London either?
Jag - Umm.. No.

Freddan - We have polar bears and penguins walking around on the street.
Ljushuvet - Really?
Jag - Yeah, Fredrik here has a pet penguin at home.
Ljushuvet - Awwwww!
Freddan - But it is blue, in Sweden are all penguins blue.
Ljushuvet - I knew that!

Sen tänkte jag vara snäll och ge henne en ostmacka.
Då skrek hon högt;

- NOOOOO, TAKE THAT AWAY, I DON'T EAT MEAT!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0