Bästis <3


När jag är hemma i Falkenberg går alltid Lördagkvällarna till på samma sätt.
Fest med Bästis
Men dock tror jag att våra fester skiljer sig lite från andras.

Det hela börjar alltid med att Bästis kommer hem till mig med 7 ombyten,
Jag har lovat att jag är klar.
Ändå är alltid VARJE GÅNG det första jag säger till henne;

- JAG ÄR NAKEN!!!

Sen sätter jag på någon smörig skiva, Bästis ber mig byta för att det förstör partystämningen.
Vi bråkar i en kvart om våra delade meningar på vad som förstör en partystämning.

Vi häller upp varsitt glas vin som vi glömmer dricka för att vi har händerna fulla med plattänger och sminkborstar.
När vi äntligen är klara (ca 2 timmar efter bestämd tid) häller vi ut vårt vin i vasken för att vi hellre vill ha grogg, sätter på Smurfhits på hög volym och börjar grogga. (Efter att vi fått gå till shell-macken för att ingen kommit ihåg att köpa blanddricka)
Ja, det är alltid bara vi två.

Sen leker vi "Jag har aldrig" fast vi redan vet allt om varandra och jag uppfinner ölspel av tärningar, sällskapsspel, kort eller vad som nu finns till hands.

Vi bestämmer att vi ska gå in till stan senast halv 12 och kommer alltid iväg tidigast 1.
Sen tar vi en sista shot som alltid blir för stark och går in till stan.

Efter stan har stängt köper vi en Hawaii med bacon och mild sås, slicad gärna på Falkenbergs pizzeria.
Sen skrattar vi för att vi just beställde Slicad hjärna och undrar om vi kommer få det.
Det får vi aldrig.

Sen går vi hem till mig och har efterfest.
Då dricker vi vatten och tittar på någon väldigt komplicerad, lång film som Wallander - Mastermind eller Sagan om Ringen.
Sen lägger vi oss skavfötters i min 1.20 säng och trängs hela natten tills vi vaknar på morgonen i kramper.

Alltid samma sak.
Och det finns inget jag saknar mer!


Kommentarer
Postat av: Bästis

Hahahaha åhhh!! FY FA-AN va klockren den va!!

DET var det bästa som har skrivits om oss!

Älskar dig, Älskar oss <3

2010-09-15 @ 21:32:10
Postat av: Mamma ( Margot)

Skulle HJÄRNA villja vara en liten liten mus som satt i ett hörn å få skåda detta.

Nä roligare kan man nog inte ha det.

Va rädda om varandra! denna vänskap är guld värt.

Kram älskade Lovis.

2010-09-16 @ 08:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0