Bil lekar!


Det är tråkigt att åka bil.
Så här kommer lite tips på vad man kan leka i bilen för att fördriva tiden.

En resa till Stockholm som jag gjorde med min Bästis kom jag på en lek.
Som ni kanske förstår har Min Bästa Vän utvecklat en moders tålamod efter hon träffade mig.
Så i 5 timmar fick hon sitta och svara på frågor som:

- Vem är jag mest lik av Knatten i grön keps eller Greve Dracula?
- Vem är jag mest lik av Åsnan i Shrek eller Kungen?

Det var roligt.
Vi borde leka det igen snart.

Eller leken jag och Bror alltid leker i bilen.

- Ser du det huset där, det lilla röda, precis jämte det gula?
- Ja.
- Där har jag inte bott.
- Okej, ser du det vita huset på kullen? Bakom det ligger en röd lekstuga?
- Ja..
- Där har jag inte bott.

Sitter man själv i bilen eller om ingen vill leka med en kan man alltid sjunga;

"En elefant balanserade på en liten spindeltråd, det tyckte han var så intressant, så han gick och hämtade en annan elefant. TVÅ elefanter balanserade...."

Den sjöng jag hela vägen till Jönköping en gång.
Det blev 254 elefanter.
Min familj kastade nästan ut mig i Alvesta.
Men har man ett mål, så får man vara envis helt enkelt.
Säg till när ni slagit mitt rekord.

There you go!


Kommentarer
Postat av: Billie

Hahahha, oj shit! jag har typ förträngt den leken ;D

Men efter 1 timma började det faktiskt bli ganska kul ;P (resten av folket i bussen ville nog strypa dig däremot ;) )

Saknar det faktiskt <3333

2010-09-25 @ 16:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0