Jonny


Ja, jag sitter här med Jonny....
Jonny är för er som inte vet korsspindeln som har sitt nät precis utanför köksfönstret.
Linda är livrädd och vill döda honom.

Jag tycker att det är jättetrevligt att ha någon att småprata med på morgonen.
Jonny förstår mig.
Vi tycker lika om det mesta, och han dömer mig aldrig.
Nej, han vet hur det är att vara ensam, han vet hur det känns när ingen bryr sig.

Folk vill varje dag se Jonny död.
Så illa är det förhoppningsvis inte för mig.

Linda säger att hon ger Jonny en vecka att flytta annars ska hon vräka honom..
Jag tycker att det är lite hårt.
Han får flytta in till mig. Sova jämte mig på kudden.

Ibland sjunger jag för honom.
Då gungar han i sitt nät
och lyssnar man tillräckligt noga, kan man höra honom nynna med i refrängen...



Har inte tagit bilden själv, men exakt såhär ser han ut.
Den vackra pojken.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0