Lovisas betraktelser

En sak är säker.

Om boken "Hur kvinnor tänker" hade skrivits och publicerats hade alla män blivit homosexuella eller gått i kloster.
Om boken "Hur män tänker" skrivits hade den rymts som en rad i förordet i boken "Hur kvinnor tänker".

Om boken "Hur kvinnor tänker" hade publicerats hade ingen man orkat läsa mer än två sidor, medan alla kvinnorna köpt den bara för att se om de verkligen tänker som kvinnorna i "Hur kvinnor tänker" eller om de är onormala.

Om boken "Hur män tänker" hade publicerats hade 3 män bläddrat igenom den för att se om det fanns en bild på bröst, medan alla kvinnorna hade köpt den och läst den från pärm till pärm och sedan direkt efteråt konstaterat till sina kompisar att sådana är minsann inte alls deras pojkvänner som faktiskt visst älskar att följa med och shoppa skor och diska tillsammans efter maten.

Detta tänkte jag på när jag tänkte på hur boken "Hur Lovisa tänker" skulle sett ut.
För det första hade den blivit 34 samlingar lång.
För det andra hade den aldrig lagligt fått publiceras i en statlig bokhandel.

Kapitlet: Vad finns i Lovisas väska?
Vattenflaska, filofax (som jag ibland låtsas skriva i när jag sitter och äter lunch själv för att se viktig och upptagen ut även om jag brukar rita vanskapta hästar), headset, huvudverkstabletter och knäckebröd.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0